2013. nov. 20.

Eddig csak egy tárgyból kellett korrepetálni, most vagy tízből bukásra áll...

Van egy alapvetően jó képességű kamaszod, aki eddig elég jól vette az iskolai akadályokat és most egy helyett tíz tárgyból áll bukásra már félévkor?
Nem történt még ilyen? Értetlenül áll a pedagógus és a szülő is a helyet előtt, hiszen eddig legfeljebb egy magántanár kellett fizikából, kicsit gyakorolni kellett a matekot, vagy a nyelvtant és biztos volt a siker?

A tanárok azt mondják, hogy nem értik, hirtelen változás állt be a gyerek viselkedésében?
Felmerül a kérdés: reális ez? Hogyan lehet hirtelen ennyit rontani?

Egy jólszituált gyerek ilyen szintű teljesítményromlása a legritkábban szól az ő képességeiről.
Mi történik? A pedagógus értetlenül és csodálkozva áll a helyzet előtt, a szülő rémülten és szintén értetlenül szemléli, ahogy a gyerek teljesítménye egyre csúszik lefelé és lassan biztossá válik a sokszoros bukás.

Valami a rendszerben nem stimmel. Gyermek-szülő(k)-barátok-iskola mind egy rendszert alkotnak, egymásra kölcsönösen hatnak - még akkor is, ha olykor nem vesznek tudomást egymásról. Ilyen lehetetlen helyzetben egy pillanatra meg kell állni és rátekinteni "kívülről", érzelmileg a lehető legsemlegesebben a gyermek helyzetére és megválaszolni ezeket a helyzeteket:
Mióta is tart ez az iskolai mélyrepülés?
Mi történt ebben az időszakban az iskolában akár pozitív, akár negatív irányban?
Milyenek a gyermek baráti kapcsolatai,  hogy alakul a helyzete az osztályban?
Mi történt/történik aktuálisan a családban? Ki hogy fog reagálni, ha éppen bekövetkezik a nehezen megállíthatatlan, és a gyermek csúnya bukássorozatot produkál?

...szurkolok, hogy összeálljon a kép és legyen türelmed a helyzeten javítani.

Ha nem boldogulnál egyedül, kérj segítséget itt!












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése